Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach

Zadania

Dział Organizacji, Koordynacji i Kontroli Przewozów

Kierownik: Barbara Winkler

 

Zadania działu skupione są w dwóch obszarach działania. Pierwszy dotyczy planowania i koordynacji zadań przewozowych, w zakres którego wchodzi:

  • konstruowanie rozkładów jazdy oraz ich dostosowanie do rzeczywistych potrzeb przewozowych oraz prowadzenie niezbędnych w tym zakresie uzgodnień,
  • rozpatrywanie wniosków i propozycji zmian rozkładowych,
  • współuczestniczenie jako organ opiniodawczy w projektach zmian organizacji ruchu w zakresie publicznego transportu zbiorowego (wyznaczanie tras objazdowych),
  • uzgadnianie i zatwierdzanie rozkładów jazdy przewoźników nie będących operatorami MZKP w zakresie kompetencji Związku,
  • prowadzenie spraw związanych z uruchamianiem przystanków autobusowych, zmianą ich lokalizacji, likwidacją a także zmianą nazewnictwa. Zadanie to jest realizowane wspólnie z zarządcami i właścicielami przystanków oraz w konsultacji z władzami gmin,
  • przygotowanie informacji pasażerskiej,
  • aktualizowanie przystankowych rozkładów jazdy,
  • prowadzenie rozliczeń pracy przewozowej


Korespondencję elektroniczną w ww. sprawach zawierającą dane kontaktowe
prosimy kierować na adres: planowanie@mzkp.pl


Drugi obszar działania związany jest z działalnością kontrolerską i nadzorem nad prawidłowym funkcjonowaniem komunikacji, w szczególności obejmuje:

  • kontrolę prawidłowej realizacji rozkładów jazdy
  • kontrolę czystości pojazdów
  • nadzór nad służbami kontrolerskimi
  • badania i analizę potrzeb przewozowych

adres poczty internetowej:  kontrola@mzkp.pl


 

Dział Marketingu, Sprzedaży i Zamówień Publicznych oraz Zarządzania Mieniem 
Kierownik: Ewa Mazur

Do podstawowych zadań Działu należy:

  • utrzymanie infrastruktury technicznej komunikacji miejskiej na terenie działania MZKP
  • zapewnienie przepływu informacji dotyczących systemu komunikacji miejskiej, promowanie nowych rozwiązań taryfowo - biletowych (taryfa, cennik, rozkłady jazdy, wszelkie ogłoszenia prasowe, naklejki informacyjne itp).
  • organizowanie i przeprowadzanie wszelkich przetargów zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych
  • nadzór nad wszelkimi sprawami remontowymi, usługowymi, administracyjnymi oraz zaopatrzeniem Biura
  • sprowadzanie i hurtowa sprzedaż biletów komunikacji miejskiej dla dystrybutorów
  • koordynowanie prac związanych z budową dworca autobusowego


    adres poczty internetowej:  marketing@mzkp.pl



 

Dział Analiz Ekonomicznych i Windykacji
Kierownik: Agnieszka Staroń

Zadania działu:

  • windykacja opłat dodatkowych
  • rozpatrywanie odwołań od opłat dodatkowych
  • kontrola spłat zadłużenia
  • anulowanie opłat w trybie §10 pkt 1 i 2 Taryfy przewozu osób i bagażu w komunikacji miejskiej MZKP Tarnowskie Góry
  • wysyłanie wezwań do zapłaty
  • kierowanie spraw na drogę postępowania sądowego i komorniczego
  • kierowanie spraw na Policję na podstawie art. 121 §1 kw (trzykrotna jazda bez biletu)
  • przeprowadzanie analiz finansowych

    adres poczty internetowej: windykacja@mzkp.pl

    Nr konta bankowego, na które można wpłacać opłatę dodatkową:
    07 1050 1230 1000 0023 2508 1327 ING Bank Śląski 





Dział Finansowo-Księgowy
Główna Księgowa: Jolanta Gwóźdź

Zadania działu:

  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • dokonywanie przelewów
  • dokonywanie wpłat z tytułu opłat manipulacyjnych
  • wpłaty i wypłaty gotówki z tytułu nałożonych mandatów lub zakupionych biletów
  • prowadzenie rozliczeń kontrahentów
  • uzgadnianie sald i rozliczeń z kontrahentami
  • wystawianie wezwań do zapłaty tytułem nieuregulowanych w terminie należności
  • zapewnienie rzetelnej informacji ekonomiczno finansowej
  • sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami



adres poczty internetowej: skarbnik@mzkp.pl




Dział Organizacji i Kadr 
Kierownik: Gabriela Kurowska


Zadania działu:

  • organizacja czasu pracy Biura i przepływu informacji między Działami
  • prowadzenie terminowej korespondencji
  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników Biura
  • kobsługa posiedzeń Zarządu i Zgromadzenia Związku
  • prowadzenie rejestrów wymaganych przez przepisy szczególne oraz Regulamin Pracy Biura Zarządu

    W ramach Działu funkcjonuje stanowisko informatyka, do zadań którego należy:

  • instalowanie i wdrażanie programów
  • administrowanie systemu komputerowego
  • serwis sprzętowy
  • monitoring
  • kontrola przepisów o ochronie danych osobowych

 

adres poczty internetowej: sekretariat@mzkp.pl

 

 



Dział Obsługi Pasażerów i ŚKUP-u

kierownik: Anna Łączkowska

Zadania działu skupione są w dwóch podstawowych obszarach działania. Pierwszy obszar działania stanowi Biuro Obsługi Pasażera (BOP), w zakres którego wchodzi:

  • kompleksowa informacja dotycząca rozkładów jazdy autobusów na terenie aglomeracji śląskiej
  • objaśnianie pasażerom taryfy przewozu, zasad porządkowych oraz regulaminu korzystania z dworca autobusowego MZKP
  • przyjmowanie skarg dotyczacych pracy kontrolerów biletowych, kierowców, realizacji rozkadów jazdy itp.
  • przyjmowanie odwołań z tytułu nałożonej opłaty dodatkowej
  • podpisywanie z pasażerami ugód dotyczących rozłożenia zadłużenia na raty
  • anulowanie opłat w trybie §10 pkt 3 i 4 Taryfy przewozu osób i bagażu w komunikacji miejskiej MZKP Tarnowskie Góry

 

Drugi obszar działania stanowi Punkt Obsługi Klienta (POK) i związany jest z systemem Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP). W szczególności obejmuje on:

  • kompleksową informację na temat systemu ŚKUP
  • wydawanie kart spersonalizowanych i niespersonalizowanych
  • kodowanie ulg na karcie ŚKUP
  • zasilanie kart gotówką (e-portmonetka)
  • sprzedaż biletów elektronicznych (jednorazowych i okresowych)
  • generowanie bilingów
  • blokowanie kart
  • wystawianie duplikatów kart spersonalizowanych

 

Ponadto do zadań działu należy:

  • wystawianie prac w ,,Galerii Przesiadka"

 

adresy poczty internetowej: informacja@mzkp.pl ,  przystanek.europa@mzkp.pl

 

 






Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej jest strukturą samorządu terytorialnego organizującą komunikację z woli i w imieniu gmin członkowskich. Taka forma funkcjonowania zapewnia gminom bezpośredni wpływ na politykę Związku i pracę Biura. Umożliwia również elastyczne reagowanie na rzeczywiste potrzeby przewozowe gmin.